جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آتش‌سوزی ۳.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی نیارق/حریق عمدی بود 

آتش‌سوزی ۳.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی نیارق/حریق عمدی بود 

کد خبر: 2677

اردبیل-جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: روز گذشته ۳.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه نیارق بخش آبی‌بیگلو از سوی متخلفان به آتش کشیده شد. 

رضا کرمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از ظهر روز گذشته با گزارش نیروی حفاظتی مبنی بر وقوع حریق در بخشی از جنگل‌های نیارق در کوره‌راه‌های محدوده آبی بیگلو ماموران منابع طبیعی در محل حاضر شدند که در این حادثه حدود ۳.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی دچار آتش‌سوزی سطحی شدند.

وی با اشاره به اینکه مهار آتش‌سوزی حدود ۶ ساعت به طول انجامید، افزود: از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روز گذشته تمام نیروهای منابع طبیعی، نیروهای بسیج مردمی، هلال احمر و بخشداری در مهار این آتش سوزی همکاری داشتند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل در خصوص دلیل حریق تصریح کرد: معمولا آتش‌سوزی‌های اینچنینی با انگیزه تلافی یا سرگرم کردن نیروهای حفاظتی از سوی متخلفان انجام می‌گیرد که دلیل آتش‌سوزی دیروز در نیارق هم تعمدی بود.

کرمی‌نیا همچنین خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی روز گذشته وسیع‌ترین آتش‌سوزی در یک سال اخیر در محدوده جنگلی آبی‌بیگلو بود که قطعا با عاملان این حادثه به شدت برخورد می‌شود.

وی از تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلف عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داد و اضافه کرد: در چنین تخلفاتی جریمه نقدی از ۱۵۰ میلیون ریال تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای عاملان حریق عرصه‌های جنگلی اعمال می‌شود.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل ضمن درخواست از مردم برای گزارش موارد آتش‌سوزی جنگل‌ها از همکاری تنگاتنگ نیروهای انتظامی و حفاظتی خبر داد.

به گفته کرمی‌نیا هم‌اکنون ۱۵ نیروی حفاظتی در کوره‌راه‌ها و عرصه‌های جنگلی نیارق در بخش آبی بیگلو به حفاظت از این مناطق مشغول هستند.

کد خبر 5638498

منبع: mehrnews-5638498

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید